تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ اسد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : 147673
امام جمعه موقت حسینیه قلعه فتح الله کابل:

علم بدون ایمان گاهی انسان را به جنایت کار حرفه ای تبدیل می کند

همه خوبیها و ارزشها در مکتب انسان ساز خاندان ائمه معصومین نهفته است
علم بدون ایمان گاهی انسان را به جنایت کار حرفه ای تبدیل می کند

علم که در کنارش ایمان رشد نکند جنایت می آفریند، فساد و تباهی، قتل و کشتار وحشیگری و بربریت، کینه و عداوت را بوجود می آورد و گاهی انسان را به یک جنایت کار حرفه ای تبدیل می کند.
به گزارش خبرگزاری آوا، این مطلب را حجت الاسلام و المسلمین سید عبد العظیم فاضل حسینی؛ امام جمعه موقت حسینیه قلعه فتح الله شرق کابل درخطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت و گفت: تقوی و پرهیزکاری سپری انسان را از آتش جهنم نجات می دهد.
آقای فاضل حسینی بیان داشت: تقوی یعنی گناه نکردن و مخالف دستورات خداوند عمل نکردن است. بنا براین انسان مسلمان و مومن همواره تقوی را پیشه خود قرار می دهد و گناه نمی کند.
به گفته او، آزار و اذیت مسلمان، ظلم و ستم، تهمت و غیبت گناه است و انسان مومن و با تقوی هیچگاه چنین اعمالی را مرتکب نمی شود.
فاضل حسینی در ادامه به  ولادت با سعادت حضرت امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: مسلمانان زمانی به کمال مطلوب خواهد رسید که فرهنگ ائمه معصومین(ع) به خصوص فرهنگ رضوی را سرمشق زندگی خود قرار دهند و در خط ترسیم شده از سوی این امام محبت و خوبیها، گام بردارند.
این عالم دینی به سخنان گهربار امام رضا(ع) اشاره کردو گفت: آن حضرت فرمود خداوند رحمت کند کسانی را که علوم ما را زنده نگه میدارد و از زیبایی کلام ما می آموزند و در مسیر ما اهلبیت گام برمیدارند. 
خطیب نماز جمعه حسینیه قلعه فتح الله کابل تصریح کرد: اگر ما مسلمانان بتوانیم زیبایی های کلام ائمه را به دنیا بشریت عرضه کنیم همه مجذوب و گرویده اهلبیت خواهند شد، زیرا همه خوبیها و ارزشها در مکتب انسان ساز این خاندان نهفته است.
رییس بنیاد راه امین ادامه داد: امام رضا(ع) در زمان خود با مشکلات زیادی از نگاه سیاسی و اجتماعی مواجه بود و در دوران سه خلیفه مستبد عباسی، هارون، امین و مامون زندگی می کرد، اما تمام فراز و نشیب ها را دراین دوره پشت سرگذاشته و لحظه ای از بیان حقایق فرو گزار نکرد.
مامون طرحهای زیادی ریخت و نیرنگ های گوناگونی بازی کرد و حتی امام را به مناظرات علمی کشاند تا اندکی از مقام او بکاهد، اما آن حضرت با علمای یهود از کتاب تورات و با نصاری از کتاب انجیل سخن می گفت و مامون هیچ نتیجه از این جلسات به دست نیاورد و درهر مرحله امام پیروز میدان شد.
آقای حسینی درخطبه دوم نماز جمعه این هفته گفت: خداوند انسان را آفرید و در میان تمام موجودات هستی به او فضیلت و کرامت داد بنا براین بشر باید قدر و مقامش را درک کند و آنگونه که شایسته او است در زمین زندگی کند.
فاضل حسینی خاطرنشان کرد: با این همه پیشرفت علوم و تکنالوژی، امروز در دنیا بشر چه می گذرد و اساساَ چقدر زندگی، انسانی و مطابق با فطرت همنوا با علم و دانش درحال پیشرفت است؟ جواب بسیار واضح است امروز هرچه علوم پیشرفت می کند ایمان و خدا ترسی کم رنگ تر می شود.
آنچه به گفته فاضل حسینی مسلم است این است که علم منهای ایمان هرگز انسان را به سرمنزل مقصود نمی رساند.
به عقیده این عالم دینی علم و ایمان دو بالی است که اگر انسان داشت می تواند پرواز کند و مدارج انسانی را طی کند، بنا براین باید سعی کنیم که هم علم داشته باشیم و هم ایمان.
مخصواصاَ برای نسل جوان و آینده سازان افغانستان ضروراست که در کنارعلم و دانش جنبه های روحی و معنوی را نیز پرورش دهند وعلم توام با تعهد و ایمان را به دست بیاورند.
به باور حسینی علمی که در کنارش ایمان رشد نکند جنایت می آفریند فساد و تباهی، قتل و کشتار، وحشیگری و بر بریت، کینه و عداوت را بوجود می آورد و گاهی انسان را به جنایتکار حرفه ای تبدیل می کند.
امام جمعه حسینیه قلعه فتح الله اضافه کرد: امروز در افغانستان روزانه ده ها انسان توسط بمب های ساخته شده بشر درحملات انتحاری کشته می شود این جنایات درکجای اسلام است؟ دلیل همه این نا رسایی ها نبود ایمان درکنارعلم است.
به گفته او، کسانی که امروز اندیشه تکفیری را در افغانستان ترویج می کند برای اسلام کار نمی کند بلکه برای دشمنان فعالیت می کند بنا براین همه وظیفه دارند که در برابر این پدیده شوم ایستادگی کنند.
او همچنان اظهار داشت: مردم باید متوجه باشند که دشمن در صدد ایجاد اختلاف میان مذاهب مختلف درافغانستان است پس همه باید سعی کنیم که دشمن به آن اهداف شوم خود نرسند.
این تلاشهای برای ایجاد اختلاف میان مردم افغانستان درحالی صورت می گیرد که به گفته فاضل حسینی مرجع همه مسلمانان دو امانت بزرگ الهی قرآن و اهلبیت است و نقطه مشترکی می باشد که اگر همه به آن تمسک کنند هرگز گمراه نمی شوند و دشمن به آنان دست پیدا نمی کند.
او در پایان به روایتی از حضرت امام علی(ع) اشاره کردو گفت: مسلمانان واقعی نسبت به دین خدا با هم برادرهستند اما آنچه میان آنان تفرقه ایجاد می کند خباثت درونی و بدگمانی ها نسبت به هم دیگر است.

https://avapress.com/vdcfeedymw6djva.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فلسفه جنایت

« جنایت » به لحاظ لغت از ریشه « جن » است پس معنای لغوی آن جن زده گی تا سر حد فعالیت

و به سر انجام رسیده گی می باشد لذا غایت جنون می باشد.

جنون یعنی رسوخ جن در نفس آدمی. پس ھویت و اراده و ھوش و روح فرد بایستی در خویشتن نباشد و

در جای دیگری مقیم شده و مسخّر گشته باشد در یک شی ( تلویزیون، کامپیوتر،اتومبیل...... ) و یا یک

فرد دیگری (ھمسر یا معشوق). و امّا نفس خود آن شی یا فرد کجاست؟ در توست و تو را به تسخیر

آورده است و درجھت اھداف خود تحت فرمان گرفته و بھرکاری وامیدارد. پس جن تو بواسطه نفس آن فرد

یا چیز دیگر بر تو رخنه می کند. زیرا اجنّه ھمواره از وجود انسان بعنوان یک وسیله استفاده می کنند.

ھر جنایتی بخاطر تصاحب و تملک چیز یا کسی انجام می گیرد. زیرا فرد از خود – بیگانه در قحطی وجود

است و می خواھد از طریق تصاحب یک چیز دیگری احساس وجود نماید. چنین واقعه ای معمولاً تحت

« عشق » تقدیس می شود و لذا ھر جنایتکاری عشق را علت بدبخت شدن خود می داند. در اینجاعنوان

عشق نام مستعار جنون است که جنایت را ممکن می سازد.



از کتاب " دایره المعارف عرفانی " استاد علی اکبر خانجانی جلد سوم ص71