قدس، قبله نخستين و حرم دوم مسلمانان جهان، وطن ميليونها آواره فلسطيني است كه استكبار جهاني آن سرزمين را از دست ساكنانش خارج ساخت و تحت سلطه نيروهاي اشغالگر قدس قرار داد.
از همان نخستين سالهاي اشغال پاره تن اسلام، با مقاومت فلسطينيان و اعتراض مسلمانان و ديگر انسانهاي آزاده جهان، نهضت مقابله با اسرائيل و حمايت از فلسطين مظلوم شكل گرفت. با پيروزي انقلاب اسلامي، ملت مسلمان ايران به ويژه پس از صدور پيام تاريخي امام امت در سال ۱۳۵۸ مبني بر نامگذاري آخرين جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهاني قدس، مسئله آزادسازي فلسطين از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمانهاي خويش قرار داد. از اين رو، همه ساله، روز قدس را به روز فرياد كشيدن بر سر ستمكاران تاريخ و به لرزه درآوردن پايه هاي سست رژيم اسرائيل تبديل كرده است.
اهميت بيت المقدس از نظر اسلام
بيت المقدس به عنوان مهمترين شهر فلسطين، از نظر اسلامي اهميت ويژهاي دارد؛ زيرا مسجدالاقصي، نخستين قبله مسلمانان در اين شهر تاريخي است.
از آغاز هجرت پيامبر اسلام به مدينه تا سال دوم هجري، قبله پيامبر در هنگام نماز و نيايش، بيت المقدس بود و بيشك، پيش از هجرت نيز در سيزده سالي كه پيامبر اكرم(ص) در مكه مكرمه اقامت داشت، رو به بيت المقدس ميايستاد و نماز ميگزارد. از اين رو، اين شهر، قبله نخستين، بلدالامين و حرم امن شناخته ميشود.
افزون بر اين، مسجدالاقصي هنگام معراج رسول اكرم(ص) نيز ارزش و قداست خود را نشان داد، به گونه اي كه خداوند ميفرمايد شبانه پيامبر اكرم (ص) را از مسجدالحرام به مسجدالاقصي ـ كه اطراف آن را پربركت گردانيده است ـ سير داد تا آيات و نشانه هاي الهي را به او نشان دهد.
روز قدس؛ آغازي بر يك پايان
حضرت امام خميني رحمهالله در پيام خود در سال ۱۳۵۸، با نامگذاري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به «روز قدس» فرمود: «من در طي ساليان دراز، خطر اسرائيل غاصب را گوشزد مسلمين نمودم. ... من از عموم مسلمانان جهان و دولتهاي اسلامي ميخواهم براي كوتاه كردن دست اين غاصب و پشتيبانان آن، به هم بپيوندند و جميع مسلمانان جهان را دعوت ميكنم آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را كه از ايام قدر است و ميتواند تعيين كننده سرنوشت مردم فلسطين نيز باشد، به عنوان روز قدس انتخاب و طي مراسمي، همبستگي بين المللي مسلمانان را در حمايت از حقوق قانوني مردم مسلمان اعلام نمايند».
امام راحل با تدبير الهي خويش و نامگذاري روز قدس، مبارزه با اسرائيل و دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطين را به عنوان تكليفي اسلامي به همه مسلمانان از فرقه ها و مليتها و زبانهاي گوناگون گوشزد كرد و اعلام داشت كه حمايت از اسرائيل، خيانت به اسلام است.
وجوب جهاد بر ضد اسرائيل
در طول دهه پنجاه خورشيدي، حضرت امام(ره) در اعلاميه هاي گوناگون در پاسخ به نامه هاي مردم، دانشجويان و علما، مبارزه براي آزادسازي فلسطين و حمايت از گروههاي مبارز فلسطيني را بر تمام مسلمانان واجب دانست و در تاريخ هفدهم میزان/مهر ماه سال ۱۳۵۷، اسرائيل را «غده سرطاني» ناميد.
حضرت امام خميني (ره) پس از پيروزي انقلاب اسلامي، در مصاحبه اي با شبكه تلويزيوني سي بي اس امريكا به صراحت فرمود: «ملت مسلمان ايران و هيچ مسلماني و اصولاً هيچ آزادهاي، اسرائيل را به رسميت نمي شناسد و ما همواره حامي برادران فلسطيني و عرب خود خواهيم بود. ... اسرائيل مطرود ماست و ما براي هميشه نه نفت به او ميدهيم و نه او را به هيچ وجه ميشناسيم.» بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي همچنين در پيام برائت از مشركين در سال ۱۳۶۶ فرمودند:
«ملتهاي مسلمان بايد به فكر نجات فلسطين باشند و مراتب انزجار و تنفر خويش را از سازشكاري و مصالحه رهبران ننگين و خودفروخته اي كه به نام فلسطين، آرمان مردم سرزمينهاي غصب شده و مسلمان اين خطه را به تباهي كشيده اند، به دنيا اعلام كنند. ... ملتهاي مسلمان از مبارزه با اين شجره خبيثه و ريشه كن كردن آن دست نخواهند كشيد».
انقلاب اسلامي و آرمان قدس
بيشك، يكي از اثرات كليدي انقلاب اسلامي، ايجاد حس جمعي و وحدت اسلامي ميان مسلمانان جهان بود. در حقيقت، عملكرد فرافرقه اي و جهاني حضرت امام خميني رحمت الله عليه در سطح جهاني اسلام، به ويژه مسأله قدس شريف، موجب وحدت و همدلي مسلمانان بر محور اسلام و آرمانهاي بلند اسلامي شد.
شهيد دكتر فتحي شقاقي، از رهبران برجسته جنبش اسلامي فلسطين (حماس) درباره اين منطق وحدت بخش انديشه امام خميني رحمت الله عليه ميگويد: «هيچ چيز به اندازه انقلاب امام خميني رحمت الله عليه نتوانست ملت فلسطين را به هيجان آورد و احساسات آنها را برانگيزد و اميد را در دلهايشان زنده كند. ... با پيروزي انقلاب اسلامي ايران، ما به خود آمديم و دريافتيم كه امريكا و اسرائيل نيز قابل شكست هستند. ما فهميديم كه با الهام از دين اسلام ميتوانيم معجزه كنيم. از اين رو، ملت مجاهدان در فلسطين، انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي ايران را به ديده تقدير مينگرند و امام خميني رحمت الله را از رهبران جاويد تاريخ ميدانند».
در انديشه امام خميني رحمت الله عليه، صهيونيسم حركتي بر ضد اسلام و مسلمانان است و ايشان با نامگذاري روز قدس و تغيير اين مسئله از مقوله اي صرفا عربي به مقولهاي اسلامي، جهان اسلام را به وحدت در برابر خطر بزرگ اسرائيل فراخواند. در همين راستا، ايشان در تاريخ اول حمل/اردیبهشت سال ۱۳۵۸ فرمود: «بر مسلمين و بر دولتهاي اسلامي است كه باهم متحد شوند و اين جرثومه فساد را از بن و بيخ بركنند«
قدس؛ محور انسجام اسلامي
بي گمان، انسجام اسلامي، به ويژه در شرايط كنوني، ضرورتي انكارناپذير در جهان اسلام است. در اين ميان، مسئله فلسطين و آزادي قدس شريف، از جمله نقاط اشتراكي است كه ميتواند محور وحدت و انسجام اسلامي باشد. از اين رو، روز قدس در سال انسجام اسلامي بايد به ديده ديگري نگريسته شود و براي آن برنامه ريزي صورت پذيرد؛ چه آن كه هر عقل سليمي ميپذيرد كه بي توجهي يا كم توجهي به آرمان فلسطين به عنوان قلب جهان اسلام، چه ضربه جبران ناپذيري به جهان اسلام وارد خواهد آورد. از اين رو، بر همه ملتهاي مسلمان است كه فراتر از شعارها و اقدامات معمولي و كماثر، اين روز بزرگ را كه در حقيقت روز مقابله مستضعفان با مستكبران است، گرامي بدارند. پس در شرايطي كه خطر اسرائيل، امروز متوجه همه خاورميانه و سرزمينهاي اسلامي است، انسجام و وحدت مسلمانان درباره موضوع فلسطين و مقابله با خوي تجاوزگرانه اسرائيل، تنها راه سربلندي اسلام و مسلمانان است.
خطر حكومت صهيونيستي
خطري كه از روز تأسيس حكومت صهيونيستي در سرزمين اسلامي فلسطين، بيت المقدس را تهديد ميكرد، سرانجام در حمله اسرائيل به كشورهاي عربي در جون ۱۹۶۷ ميلادي رخ داد. بدين ترتيب، مسجد الاقصي، نخستين قبله مسلمانان جهان، به دست متجاوزان تجاوزكار صهيونيست افتاد.
دولت اسرائيل همان زمان با گستاخي تمام اعلام كرد كه اداره بيت المقدس را براي هميشه در دست خواهد داشت. البته پيش از تأسيس حكومت غاصب يهود در فلسطين، رهبران جنبش صهيونيسم هميشه در آرزوي اين بودند كه روزگاري بيت المقدس را تصرف كنند و آن را از حاكميت مسلمانان به درآورند، به گونه اي كه آلفرد موند، از رهبران برجسته صهيونيسم در اوايل قرن بيستم ميلادي، به يهوديان چنين وعده ميداد: «روزي كه هيكل سليمان را تجديد بنا كنيم، خيلي نزديك است و من در آينده حيات خود را وقف تجديد اين بنا بر ويرانه هاي مسجد الاقصي ميكنم».
نژادپرستي صهيونيسم
يكي از مهمترين مباحث درباره صهيونيسم، مسئله نژادپرستي آنان است كه از آن دم ميزنند و حتي به آن مباهات ميكنند. در اينجا، به بعضي از عقايد آنها در اين باره اشاره ميكنيم:
۱. ارواح يهود از ارواح ديگران برتر است؛ زيرا ارواح يهود جزو خداوند است، چنانكه فرزند جزو پدرش است. روح هاي يهود نزد خداوند عزيزتر است؛ زيرا ارواح ديگران، شيطاني و مانند ارواح حيوانات است.
۲. بهشت مخصوص يهود است و هيچ كس به جز آنها داخل آن نميشود، ولي دوزخ، جايگاه مسيحيان و مسلمانان است.
۳. اسرائيلي نزد خداوند بيش از فرشتگان، محبوب و معتبر است. اگر يك نفر غير يهودي يك يهودي را بزند، بايد او را كشت. چنانكه انسان بر حيوانات فضيلت دارد، يهود هم بر اقوام ديگر برتري دارد.
۴. هرگاه يهودي و اجنبي شكايت داشته باشند، بايد حق را به جانب يهودي داد، اگرچه باطل باشد. ربودن اموال ديگران از راه ربا مانعي ندارد. حيات و زندگاني ديگران ملك يهود است، چه رسد به اموال آنها.
۵. ما ملت برگزيده خداونديم. از اين رو، خداوند براي ما حيوانات انساني آفريده است، مانند مسيحيان و مسلمانان و بوداييان تا بر آنها سوار شويم.
امريكا؛ حامي اصلي اسرائيل
پس از پايان جنگ جهاني دوم، يكي از سياستهاي تغييرناپذير امريكا، حمايت از اسرائيل و تلاش براي تقويت آن بوده است. البته در سالهاي پيدايش و اعلام استقلال اسرائيل نيز امريكا، نخستين كشوري بود كه آن را به رسميت شناخت و در تمامي سازمانها و مجامع بين المللي از آن دفاع كرد.
در طول شش دهه اخير، كارگزاران سياست خارجي امريكا حمايت از اسرائيل را سرلوحه كار خويش قرار داده اند. آنها در طول اين سالها كوشيده اند در بالاترين سطح، منافع اين رژيم را تأمين كنند. در اين ميان، استفاده از حق وتو در شوراي امنيت سازمان ملل متحد براي ناكام گذاشتن طرحهاي ضداسرائيلي، نمونه كوچكي از حمايت از رژيم صهيونيستي است.
معناي هولوكاست
هولوكاست از دو واژه هولو به معناي همه و كاست به معناي سوزاندن با آتش، تشكيل شده است و در اصطلاح به كشتار يهوديان در زمان هيتلر در كورههاي آدمسوزي يا اتاقهاي گاز گفته ميشود كه براي نخستين بار از سوي فردي به نام الي ويزل ابداع شد.
مدعيان هولوكاست به گزاف معتقدند شش ميليون يهودي در طول جنگ جهاني دوم در اتاقهاي گاز با گاز سمي كشته و در كوره هاي آدم سوزي اردوگاه هاي ارتش آلمان سوزانده شده اند. نكته جالب توجه اينكه هولوكاست در زبان لاتين با حروف بزرگ نوشته ميشود و به بيان صهيونيستها، علت نوشتن اينگونه واژه هولوكاست، اختصاص آن به يهوديان است.
گروههاي صهيونيستي درصددند با بزرگنمايي دردها و رنجهاي جمع اندكي از يهوديان، از اين مسئله بهره برداري سياسي كنند. آنان با طرح مسئله هولوكاست در طول دهههاي اخير كوشيده اند هر گونه مخالفت با برنامه هاي توسعه طلبانه خود را خنثي سازند.
هولوكاست؛ حريم ممنوعه
در تاريخ سيزده جنوری سال ۱۹۹۰، قانوني درباره آزادي رسانه ها در فرانسه وضع شد كه بر اساس مفاد آن، زير سؤال بردن مسأله هولوكاست در سه فرضيه اساسي مربوط به آن، يعني كشتار ادعايي يهوديان، اتاقهاي ادعايي كشتار با گاز و آمار ادعايي شش ميليون كشته يهودي در جنگ جهاني دوم، جرم است و هر كس در فرانسه از اين قانون سرپيچي كند، به يك ماه تا يك سال زندان و پرداخت جريم هاي بين دو تا سه صد هزار فرانك محكوم ميشود.
به تدريج، بر اثر اعمال فشار سازمانهاي يهودي بين اللملي، به تقليد از فرانسه، در كشورهايي همچون آلمان، اتريش، بلژيك، سوئيس و اسپانيا نيز قوانين مشابهي به تصويب رسيد. پس از جنگ جهاني دوم، دانشمندان و پژوهشگران بسياري با تحقيق درباره مسئله هولوكاست، به نتايجي غير از گفته هاي مدعيان آن رسيدند. البته بسياري از آنها، يا كرسي تدريس را در دانشگاهها از دست دادند يا براي سالها به زندان افتادند. تا بياموزند كه در اروپاي آزاد نبايد بر خلاف آنچه صاحبان زر و زور ميگويند، سخن راند.
از همان نخستين سالهاي اشغال پاره تن اسلام، با مقاومت فلسطينيان و اعتراض مسلمانان و ديگر انسانهاي آزاده جهان، نهضت مقابله با اسرائيل و حمايت از فلسطين مظلوم شكل گرفت. با پيروزي انقلاب اسلامي، ملت مسلمان ايران به ويژه پس از صدور پيام تاريخي امام امت در سال ۱۳۵۸ مبني بر نامگذاري آخرين جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهاني قدس، مسئله آزادسازي فلسطين از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمانهاي خويش قرار داد. از اين رو، همه ساله، روز قدس را به روز فرياد كشيدن بر سر ستمكاران تاريخ و به لرزه درآوردن پايه هاي سست رژيم اسرائيل تبديل كرده است.
اهميت بيت المقدس از نظر اسلام
بيت المقدس به عنوان مهمترين شهر فلسطين، از نظر اسلامي اهميت ويژهاي دارد؛ زيرا مسجدالاقصي، نخستين قبله مسلمانان در اين شهر تاريخي است.
از آغاز هجرت پيامبر اسلام به مدينه تا سال دوم هجري، قبله پيامبر در هنگام نماز و نيايش، بيت المقدس بود و بيشك، پيش از هجرت نيز در سيزده سالي كه پيامبر اكرم(ص) در مكه مكرمه اقامت داشت، رو به بيت المقدس ميايستاد و نماز ميگزارد. از اين رو، اين شهر، قبله نخستين، بلدالامين و حرم امن شناخته ميشود.
افزون بر اين، مسجدالاقصي هنگام معراج رسول اكرم(ص) نيز ارزش و قداست خود را نشان داد، به گونه اي كه خداوند ميفرمايد شبانه پيامبر اكرم (ص) را از مسجدالحرام به مسجدالاقصي ـ كه اطراف آن را پربركت گردانيده است ـ سير داد تا آيات و نشانه هاي الهي را به او نشان دهد.
روز قدس؛ آغازي بر يك پايان
حضرت امام خميني رحمهالله در پيام خود در سال ۱۳۵۸، با نامگذاري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به «روز قدس» فرمود: «من در طي ساليان دراز، خطر اسرائيل غاصب را گوشزد مسلمين نمودم. ... من از عموم مسلمانان جهان و دولتهاي اسلامي ميخواهم براي كوتاه كردن دست اين غاصب و پشتيبانان آن، به هم بپيوندند و جميع مسلمانان جهان را دعوت ميكنم آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را كه از ايام قدر است و ميتواند تعيين كننده سرنوشت مردم فلسطين نيز باشد، به عنوان روز قدس انتخاب و طي مراسمي، همبستگي بين المللي مسلمانان را در حمايت از حقوق قانوني مردم مسلمان اعلام نمايند».
امام راحل با تدبير الهي خويش و نامگذاري روز قدس، مبارزه با اسرائيل و دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطين را به عنوان تكليفي اسلامي به همه مسلمانان از فرقه ها و مليتها و زبانهاي گوناگون گوشزد كرد و اعلام داشت كه حمايت از اسرائيل، خيانت به اسلام است.
وجوب جهاد بر ضد اسرائيل
در طول دهه پنجاه خورشيدي، حضرت امام(ره) در اعلاميه هاي گوناگون در پاسخ به نامه هاي مردم، دانشجويان و علما، مبارزه براي آزادسازي فلسطين و حمايت از گروههاي مبارز فلسطيني را بر تمام مسلمانان واجب دانست و در تاريخ هفدهم میزان/مهر ماه سال ۱۳۵۷، اسرائيل را «غده سرطاني» ناميد.
حضرت امام خميني (ره) پس از پيروزي انقلاب اسلامي، در مصاحبه اي با شبكه تلويزيوني سي بي اس امريكا به صراحت فرمود: «ملت مسلمان ايران و هيچ مسلماني و اصولاً هيچ آزادهاي، اسرائيل را به رسميت نمي شناسد و ما همواره حامي برادران فلسطيني و عرب خود خواهيم بود. ... اسرائيل مطرود ماست و ما براي هميشه نه نفت به او ميدهيم و نه او را به هيچ وجه ميشناسيم.» بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي همچنين در پيام برائت از مشركين در سال ۱۳۶۶ فرمودند:
«ملتهاي مسلمان بايد به فكر نجات فلسطين باشند و مراتب انزجار و تنفر خويش را از سازشكاري و مصالحه رهبران ننگين و خودفروخته اي كه به نام فلسطين، آرمان مردم سرزمينهاي غصب شده و مسلمان اين خطه را به تباهي كشيده اند، به دنيا اعلام كنند. ... ملتهاي مسلمان از مبارزه با اين شجره خبيثه و ريشه كن كردن آن دست نخواهند كشيد».
انقلاب اسلامي و آرمان قدس
بيشك، يكي از اثرات كليدي انقلاب اسلامي، ايجاد حس جمعي و وحدت اسلامي ميان مسلمانان جهان بود. در حقيقت، عملكرد فرافرقه اي و جهاني حضرت امام خميني رحمت الله عليه در سطح جهاني اسلام، به ويژه مسأله قدس شريف، موجب وحدت و همدلي مسلمانان بر محور اسلام و آرمانهاي بلند اسلامي شد.
شهيد دكتر فتحي شقاقي، از رهبران برجسته جنبش اسلامي فلسطين (حماس) درباره اين منطق وحدت بخش انديشه امام خميني رحمت الله عليه ميگويد: «هيچ چيز به اندازه انقلاب امام خميني رحمت الله عليه نتوانست ملت فلسطين را به هيجان آورد و احساسات آنها را برانگيزد و اميد را در دلهايشان زنده كند. ... با پيروزي انقلاب اسلامي ايران، ما به خود آمديم و دريافتيم كه امريكا و اسرائيل نيز قابل شكست هستند. ما فهميديم كه با الهام از دين اسلام ميتوانيم معجزه كنيم. از اين رو، ملت مجاهدان در فلسطين، انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي ايران را به ديده تقدير مينگرند و امام خميني رحمت الله را از رهبران جاويد تاريخ ميدانند».
در انديشه امام خميني رحمت الله عليه، صهيونيسم حركتي بر ضد اسلام و مسلمانان است و ايشان با نامگذاري روز قدس و تغيير اين مسئله از مقوله اي صرفا عربي به مقولهاي اسلامي، جهان اسلام را به وحدت در برابر خطر بزرگ اسرائيل فراخواند. در همين راستا، ايشان در تاريخ اول حمل/اردیبهشت سال ۱۳۵۸ فرمود: «بر مسلمين و بر دولتهاي اسلامي است كه باهم متحد شوند و اين جرثومه فساد را از بن و بيخ بركنند«
قدس؛ محور انسجام اسلامي
بي گمان، انسجام اسلامي، به ويژه در شرايط كنوني، ضرورتي انكارناپذير در جهان اسلام است. در اين ميان، مسئله فلسطين و آزادي قدس شريف، از جمله نقاط اشتراكي است كه ميتواند محور وحدت و انسجام اسلامي باشد. از اين رو، روز قدس در سال انسجام اسلامي بايد به ديده ديگري نگريسته شود و براي آن برنامه ريزي صورت پذيرد؛ چه آن كه هر عقل سليمي ميپذيرد كه بي توجهي يا كم توجهي به آرمان فلسطين به عنوان قلب جهان اسلام، چه ضربه جبران ناپذيري به جهان اسلام وارد خواهد آورد. از اين رو، بر همه ملتهاي مسلمان است كه فراتر از شعارها و اقدامات معمولي و كماثر، اين روز بزرگ را كه در حقيقت روز مقابله مستضعفان با مستكبران است، گرامي بدارند. پس در شرايطي كه خطر اسرائيل، امروز متوجه همه خاورميانه و سرزمينهاي اسلامي است، انسجام و وحدت مسلمانان درباره موضوع فلسطين و مقابله با خوي تجاوزگرانه اسرائيل، تنها راه سربلندي اسلام و مسلمانان است.
خطر حكومت صهيونيستي
خطري كه از روز تأسيس حكومت صهيونيستي در سرزمين اسلامي فلسطين، بيت المقدس را تهديد ميكرد، سرانجام در حمله اسرائيل به كشورهاي عربي در جون ۱۹۶۷ ميلادي رخ داد. بدين ترتيب، مسجد الاقصي، نخستين قبله مسلمانان جهان، به دست متجاوزان تجاوزكار صهيونيست افتاد.
دولت اسرائيل همان زمان با گستاخي تمام اعلام كرد كه اداره بيت المقدس را براي هميشه در دست خواهد داشت. البته پيش از تأسيس حكومت غاصب يهود در فلسطين، رهبران جنبش صهيونيسم هميشه در آرزوي اين بودند كه روزگاري بيت المقدس را تصرف كنند و آن را از حاكميت مسلمانان به درآورند، به گونه اي كه آلفرد موند، از رهبران برجسته صهيونيسم در اوايل قرن بيستم ميلادي، به يهوديان چنين وعده ميداد: «روزي كه هيكل سليمان را تجديد بنا كنيم، خيلي نزديك است و من در آينده حيات خود را وقف تجديد اين بنا بر ويرانه هاي مسجد الاقصي ميكنم».
نژادپرستي صهيونيسم
يكي از مهمترين مباحث درباره صهيونيسم، مسئله نژادپرستي آنان است كه از آن دم ميزنند و حتي به آن مباهات ميكنند. در اينجا، به بعضي از عقايد آنها در اين باره اشاره ميكنيم:
۱. ارواح يهود از ارواح ديگران برتر است؛ زيرا ارواح يهود جزو خداوند است، چنانكه فرزند جزو پدرش است. روح هاي يهود نزد خداوند عزيزتر است؛ زيرا ارواح ديگران، شيطاني و مانند ارواح حيوانات است.
۲. بهشت مخصوص يهود است و هيچ كس به جز آنها داخل آن نميشود، ولي دوزخ، جايگاه مسيحيان و مسلمانان است.
۳. اسرائيلي نزد خداوند بيش از فرشتگان، محبوب و معتبر است. اگر يك نفر غير يهودي يك يهودي را بزند، بايد او را كشت. چنانكه انسان بر حيوانات فضيلت دارد، يهود هم بر اقوام ديگر برتري دارد.
۴. هرگاه يهودي و اجنبي شكايت داشته باشند، بايد حق را به جانب يهودي داد، اگرچه باطل باشد. ربودن اموال ديگران از راه ربا مانعي ندارد. حيات و زندگاني ديگران ملك يهود است، چه رسد به اموال آنها.
۵. ما ملت برگزيده خداونديم. از اين رو، خداوند براي ما حيوانات انساني آفريده است، مانند مسيحيان و مسلمانان و بوداييان تا بر آنها سوار شويم.
امريكا؛ حامي اصلي اسرائيل
پس از پايان جنگ جهاني دوم، يكي از سياستهاي تغييرناپذير امريكا، حمايت از اسرائيل و تلاش براي تقويت آن بوده است. البته در سالهاي پيدايش و اعلام استقلال اسرائيل نيز امريكا، نخستين كشوري بود كه آن را به رسميت شناخت و در تمامي سازمانها و مجامع بين المللي از آن دفاع كرد.
در طول شش دهه اخير، كارگزاران سياست خارجي امريكا حمايت از اسرائيل را سرلوحه كار خويش قرار داده اند. آنها در طول اين سالها كوشيده اند در بالاترين سطح، منافع اين رژيم را تأمين كنند. در اين ميان، استفاده از حق وتو در شوراي امنيت سازمان ملل متحد براي ناكام گذاشتن طرحهاي ضداسرائيلي، نمونه كوچكي از حمايت از رژيم صهيونيستي است.
معناي هولوكاست
هولوكاست از دو واژه هولو به معناي همه و كاست به معناي سوزاندن با آتش، تشكيل شده است و در اصطلاح به كشتار يهوديان در زمان هيتلر در كورههاي آدمسوزي يا اتاقهاي گاز گفته ميشود كه براي نخستين بار از سوي فردي به نام الي ويزل ابداع شد.
مدعيان هولوكاست به گزاف معتقدند شش ميليون يهودي در طول جنگ جهاني دوم در اتاقهاي گاز با گاز سمي كشته و در كوره هاي آدم سوزي اردوگاه هاي ارتش آلمان سوزانده شده اند. نكته جالب توجه اينكه هولوكاست در زبان لاتين با حروف بزرگ نوشته ميشود و به بيان صهيونيستها، علت نوشتن اينگونه واژه هولوكاست، اختصاص آن به يهوديان است.
گروههاي صهيونيستي درصددند با بزرگنمايي دردها و رنجهاي جمع اندكي از يهوديان، از اين مسئله بهره برداري سياسي كنند. آنان با طرح مسئله هولوكاست در طول دهههاي اخير كوشيده اند هر گونه مخالفت با برنامه هاي توسعه طلبانه خود را خنثي سازند.
هولوكاست؛ حريم ممنوعه
در تاريخ سيزده جنوری سال ۱۹۹۰، قانوني درباره آزادي رسانه ها در فرانسه وضع شد كه بر اساس مفاد آن، زير سؤال بردن مسأله هولوكاست در سه فرضيه اساسي مربوط به آن، يعني كشتار ادعايي يهوديان، اتاقهاي ادعايي كشتار با گاز و آمار ادعايي شش ميليون كشته يهودي در جنگ جهاني دوم، جرم است و هر كس در فرانسه از اين قانون سرپيچي كند، به يك ماه تا يك سال زندان و پرداخت جريم هاي بين دو تا سه صد هزار فرانك محكوم ميشود.
به تدريج، بر اثر اعمال فشار سازمانهاي يهودي بين اللملي، به تقليد از فرانسه، در كشورهايي همچون آلمان، اتريش، بلژيك، سوئيس و اسپانيا نيز قوانين مشابهي به تصويب رسيد. پس از جنگ جهاني دوم، دانشمندان و پژوهشگران بسياري با تحقيق درباره مسئله هولوكاست، به نتايجي غير از گفته هاي مدعيان آن رسيدند. البته بسياري از آنها، يا كرسي تدريس را در دانشگاهها از دست دادند يا براي سالها به زندان افتادند. تا بياموزند كه در اروپاي آزاد نبايد بر خلاف آنچه صاحبان زر و زور ميگويند، سخن راند.